Longer Skirts | Dłuższe Spódnice

The main reason as to why I have purchased that so not common skirt is because Jessica Mercedes wore a similar skirt from the H&M range. I knew I wanted to try that style and had managed to grab this skirt which looks very similar. The material is basiaclly silk and is hard to style therefore I thought it would be great to share some ideas. This look, I was trying to base it around plain/basic items that when put together formed an interesting look. I feel like this look includes a lot of different trends from different years for example the chocker is very 90s inspired where as the skirt is more 40s inspired. I like mixing different trends to create a full look that can work now. Another favourite of mine is the pockets, a skirt that has pockets isn't as common but I think it's an amazing idea! I for some reason thought the red went along well with the colour of the skirt making the look a lot more bold and risky, this explains the addition of red heels and red lips. 



Głównym powodem do zakupu dłuższej spódnicy to fakt że jakiś czas temu Jessica z Jemerced taką podobną pokazała. Jej akurat była z kolekcji w H&M. Ja nie dałam rady tamtej kupić ale jak zobaczyłam tą spódniczkę to ja po prostu musiałam ją mieć. Ogólnie styl i materiał jest bardzo ciekawy. Doszłam do wniosku że takie coś może być trudno dodać do stylizacji więc chciałam się tym z wami podzielić. W tym zestawie znajdziecie trendy z różnych roczników, na przykład naszyjnik w stylu lat 90 a spódniczka bardziej z 1940. Lubie takie mieszanki pomiędzy różnymi trendami. Coś co też kocham o spódniczce to fakt że ma kieszonki bo to jest cudowny pomysł! Nie wiele razy się znajduje spódniczki/sukienki z kieszonkami. Z jakiegoś powodu doszłam do wniosku że czerwony kolor pasował do kolor spódniczki więc dodałam czerwone szpilki i czerwoną szminkę. 


Comments

  1. So lovely! love your whole look!

    http://chicglamstyle.com

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Glad you love it! Thanks so much for the feedback :) xx

      Delete
  3. That is a really nice skirt! And I can totally see why you bought it! :)

    Looks great on you! :)

    YouTube | Blog: Geekette in High Heels | Instagram

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts