My Newest Thoughts | Moje Nowsze Myśli


Have I made mistakes? Certainly.
Would I take things back? No I wouldn't.
However, I would have maybe done things in a different way. 


Czy popełniłam błędy? Zdecydowanie. 
Czy bym wszystko od nowa chciała zrobić? Nie. 
Ale bym może inaczej niektóre rzeczy zrobiła.


Going on holiday meant that I had a lot of time to think and realise a lot of things. It's amazing. Once you find time to escape your everyday life you can notice many things that aren't right. I was amazed at how caught up I was with everything going on and with the changes I was striving for. 


Jechanie na wakacje znaczyło to że będę miała dużo czasu do przemyślenia nie jednej rzeczy. To niesamowite. Jak już w końcu osoba znajdzie trochę czasu żeby się uwolnić od codzienności to odkrywa wiele rzeczy które nie są w porządku. Byłam zdziwiona że w jakiś sposób byłam za bardzo zajęta wszystkim co się działo i rzeczami których tak bardzo chciałam. 


I was always trying to be the 'perfect' me. You know what? That doesn't exist. I was always trying to make myself be in a comfortable place, just trying to get through everything. I can't understand why, but I just hated the idea of speaking up, so I found it easier to nod my head and agree with everyone and everything just because it 'made my life easier'.  


Zawsze próbowałam być tą 'perfekcyjna' wersją siebie. Wiecie co? To nie istnieje. Zawsze próbowałam być w wygodnym miejscu gdzie po prostu przez wszystko łatwo mogłam przejść. Nie zrozumiem dla czego, ale po prostu nie cierpiałam się z innymi sprzeciwiać i nigdy nie mówiłam o moim zdaniu z tego powodu że o wiele łatwiej jest się z kimś zgodzić. 


Throughout life I had many friends. Honestly, there are bad and good memories but we all know which ones stick the most and have the biggest impact. Throughout my life there weren't many people that actually knew me or understood me. All of these people would somehow be so close yet so far. It's really hard to say someone was close when you look back over the time you talked and you realise that not much knowledge was gathered. Don't get me wrong I've always considered myself as a listener, not a speaker but when these people don't know the basic things about you, you realise that there is certainly something wrong. I've always questioned why I know so much about people yet people know hardly anything about me. 


Przez moje życie miałam wiele przyjaciół. Szczerze, znajdują się dobre i złe wspomnienia i wszyscy wiemy które akurat mają największy efekt na nas i które nas nawiedzają przez najdłuższy czas. Przez moje całe życie nie było dużo ludzi którzy mnie bardzo dobrze znali czy mnie na przykład zrozumieli. Bliscy mi ludzie byli blisko, a przynajmniej tak się wydawało. Trudno powiedzieć że ktoś był bliską osobą kiedy ty tak dużo wiedzy o danej osobie miałeś a ta druga osoba tych prostych rzeczy o tobie nie wiedziała. Zawsze byłam osobom słuchającą, nigdy dużo nie mówiłam. Ale jak już się zauważy że osoby bliskie tobie jednym słowem nic o tobie nie wiedzą to w tym momencie się wie że coś jest nie tak. Zawsze mnie zastanawiało czemu ja tak dużo o wszystkich wiedziałam a inni praktycznie nic o mnie. 


I don't blame anyone for this. Not me, not my old friends and certainly not that random dog I've come across once. But yes, this is exactly why a personal reflection is good. I've realised that I've spent way too long trying to be the person everyone wants me to and the person that I'm certainly not. I'd say all of this 'life is too short' but we all know that already. As for my personal reflection, I know I have to be honest, speak up and do me. There's nothing else I should be doing. Silence is sweet, until you get caught up in it. 


Na nikogo nie będę winy zwalać. Nie na mnie, nie na stare przyjaciółki i zdecydowanie nie na tego psa którego raz zauważyłam na ulicy. Ale dla tego jest ważny czas spędzony nad myśleniem co człowiek robi i dla czego niektóre rzeczy się dzieją. Przez za długi czas próbowała być tą osobą którą wszyscy chcieli żebym była. Przynajmniej teraz wiem że muszę być szczera, więcej mówić i muszę być sobą. Nic innego nie mogę robić, cisza jest niesamowita dopóki samemu człowiek siedzi i milczy.  


I would try telling myself I'm not the person I really was. Being around certain people it was like survival and not living. I got to the point where I would sit there and talk absolute crap just because I felt like I had to. Harsh for me to say but honest. I also do say that I don't judge people and honestly with my hand on my heart I don't. I love seeing differences in people and I love to celebrate individuality. What I do is completely isolate my opinions from the act of judgement. My own personal opinions never reflect negativity towards others through judgement. 


Wmawiałam sobie że nie byłam osoba którą jestem. Kiedy byłam z niektórymi czułam się tak że musiałam mówić niektóre rzeczy, bardziej chodziło o przetrwanie a nie życie i bycie sobą. Trochę trudno mi przyznać ale tak, niektóre rzeczy źle powiedziałam, ale się czułam tak jak bym musiała. Zawsze mówię że nikogo nigdy nie osądzam i szczerze to jest prawdą. Ja swoje własne opinie mam ale nigdy nie chodzę i wszystkich nie krytykuje. Moje opinie nigdy nie reprezentuje negatywnych komentarzy do innych. Ja uwielbiam w tedy kiedy ludzie są inni i fakt że wszyscy nie chodzą jak klony po ziemi. 


Before I came back from my holidays I've also realised that my plans always stayed as plans. I had to settle down finally and start doing things I really felt motivated to do. There's no point in sitting around and waiting, things don't get done by themselves. 


Przed powrotem z wakacji, zauważyłam też że zawsze mam plany i nigdy te plany się nie realizują. W końcu musiałam coś zacząć robić i do tych rzeczy byłam zmotywowana. Nie opłaca się siedzenie i czekanie bo nic samo się nie zrobi. 


I really feel like things happen too fast these days and like life is really speeding up. There's no way to slow it all down. I honestly sometimes don't feel like I'm prepared for it all yet there's so much I'll be having to do. From now it's all just going to grow, nothing will be slowing down any time soon.


Czuje się tak jak by w tych czasach rzeczy się działy za szybko. Nie da się niczego spowolnić. Szczerze czasami nie czuje się gotowa na niektóre rzeczy a tak dużo będę musiała zrobić. Od teraz to wszystko będzie rosło i przyspieszało, nic się nie spowolni. 


I know this sounds completely crazy but I feel like I come across random small signs that have a large meaning to me therefore I am able to make decisions. I am past the point of caring, might sound crazy but yes I believe things do happen for that one and only one reason. Maybe two. You know how it is. 


Może to szalone, ale czuje się tak jak bym znajdywała małe znaki wszędzie gdzie jestem. Tak jak by wskazówki. Te rzeczy są małe, ale w sobie mają dla mnie duże znaczenie. I to własnie mi pomaga z decyzjami które muszę zrobić teraz lub w bliskim czasie. Wszystko się dzieje z jakiegoś powodu, a może dwóch lub trzech. Wiecie jak to jest. 


I have also yet again came to the reality of the fact that not everyone is going to support, love, like and approve of you, what you do and choices you make. That's totally normal. In life you have to make sure you are happy with who you are and what you do, once you reach your own happiness and acceptance, other will be able to accept you and be happy for you too. 


Też znów sobie musiałam powiedzieć że nie każdy będzie mnie wspierał, kochał, lubił i akceptował w tym co robię, jakie wybory podejmę i tym kim jestem. I to jest własnie normalne. W życiu trzeba robić to co was uszczęśliwi a jak już będziecie szczerze szczęśliwi i siebie akceptowali to inni będą mogli tym szczęściem się z wami dzielić i was akceptować. 


All in all, life is life and you can't really change it. The only thing you are doing is picking certain decisions that lead you onto random paths in life. As for my reflection it could go so much further. I know I'm not anything special, not anything surprising, not anything that people are probably looking for. But hey, I'm a person with a developing personality, individual style and hope for the future. 


W końcu, życie to życie i nic człowiek nie może zmienić. Jedyną rzecz którą można zrobić to podejmować decyzje które okażą jak życie się potoczy. Bym mogła jeszcze bardziej nawijać ale chyba wystarczy na teraz. Wiem że nie jestem nikim specjalnym, nikim zadziwiającym ale, nadal jestem osobą która rośnie, ma swój własny styl, jakąś tam osobowość schowana głęboko razem z nadzieja na przyszłość. 


If you've read all of that seriously congratulations and I wouldn't be surpirised if you book me in with some therapist now.
Have a nice day! <3  (or night?) 


Jeżeli wszystko przeczytaliście to poważne gratulacje i bym nie była zdziwiona jak byście mnie zapisali na terapie teraz. 
Dobrego dnia życzę! <3 (albo nocy?) 

Comments

  1. Podoba mi się bluzka ;) Pozdrawiam i dziękuję za miły komentarz ;)

    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. To fajnie i bez problemu, pozdrawiam :)

      Delete
  2. I love your jeans! The sequins are so pretty. Gemma x
    www.jacquardflower.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Gemma, glad you like the jeans! x

      Delete
  3. really well said! love your pants as well :)

    danielle | avec danielle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much and glad you like the jeans Danielle :)

      Delete
  4. Ciekawe przemyślenia. Powodzenia, pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie ;) http://claudeeen.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, ciesze się że przemyślenia ciekawe są :)

      Delete
  5. Those jeans are bomb, I love them!
    xx
    LA VEINE

    ReplyDelete
  6. Simply stunning! Love your jeans!

    http://chicglamstyle.com

    ReplyDelete
  7. This is such a great post lovely and I absolutely love your outfit! Your jeans are amazing :)

    I hope that you're having a nice Monday so far :)

    El xx

    www.elsfashionfix.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much El. Glad you like the post and the outfit including the jeans :)

      Delete
  8. I love what you wrote in this article, it's so beautiful and true! ♥
    Also loving the jeans btw :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Charlotte! Glad you like the written content as well as the jeans <3

      Delete
  9. A therapist? Seeing how you thoughtfully and eloquently have put your thoughts down and how you are able to do this self-reflection.. I don't think you need one. ;-)

    Take it from someone who is much older.. I wish that I as a teenager had come to those realisations that you are having NOW. I hope this all helps to make come true what is important to you! Never stop developing yourself!

    Also.. those jeans are seriously awesome! :)

    YouTube | Blog: Geekette in High Heels | Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you SO MUCH for this comment! It is so nice to know that there are such amazing and supportive people out there :D Also, glad you like those jeans, I love them!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts